AXELSMYCKE


Du behöver:
x Nitar i olika slag
x Kedjor
x Tyg (fleece)
x ''Brochfästare''
x Papper
x Ev. Pärlor
x Lim

1. Klipp ut hur stor bit du vill ha av tyget
2. Bestäm hur du vill ha dinna nitar
3. Sätt fast nitarna, tryck eller skruva (beror på vad du har för nit)
4. Limma på en pappers bit på baksidan för att göra den mer stabil(ev 2 st papper, eller ett tjockare papper)
5. Fixa längden på kedjorna, och sätt sedan fast dem i tyget med hjälp av ''ringar''
6. Klipp sedan ut en tyg bit i samma storlek som den andra och limma sedan fast den på pappret
7. Nu är det bara att sätta på ''Brochfästaren'' och sedan är det klart! :)




Så blev min!
Ska nog ta och sätta på mera saker pärlor etc, tycker det vart lite för lite! :P
Tyckte det var ganska smart att göra ett eget axelsmycke, för då är det personligt och så är det roligt att få pyssla lite. Och jag dårå har börjat köpa allt jag ser som har något på axlarna, och då brukar det bli någon 100:- mer för en vanlig grå kofta.
Så nu kan man ta någon ful gammal tröja och göra den lite roligare, och det är inte svårt heller att göra.





Tips till dig från mig :)

Kommentarer

Gillar du min blogg? Kommentera gärna!

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost:(visas endast för mej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback